APUNTA’T A LES CÀPSULES

Les càpsules reflexives de l’escola d’estiu pretenen, en format virtual, suplir els espais d’intercanvi i reflexió que sovint es generaven en la nostra escola d’estiu. En aquestes, equips de mestres de diversos centres engegaran debats sobre diverses temàtiques d’interès tot promovent l’intercanvi d’experiències i la reflexió. Escull una de les càpsules i vine a reflexionar amb nosaltres. Són gratuïtes però cal inscripció prèvia.

Les càpsules que us proposem són:

APUNTA'T

Habitem la natura

Data: 9 de Juliol

Horari: de 9,30h a 12,30h

Formadores: Marta Prat Aubach, coordinadora pedagògica de l’escola Montsagre d’Horta de Sant Joan i mestra de la comunitat de menuts

Descripció:

Durant aquest espai compartirem mirades sobre la importància d’aprendre en contacte amb la natura. 

La natura que habitem,la natura que estimem i la natura que cuidem. 

Com podem fer que dins el nostre dia a dia donem espais per a generar aquest tipus d’aprenentatges?

Com ens podem obrir al món que ens envolta, al teixit natural i al teixit social que tenim més proper?

Conversarem de propostes, materials, reptes… per enriquir-nos els uns dels altres i crear un teixit que ens ajudi a fer-ho possible.

Objectius:

  • Valorar la importància de vincular infant i natura
  • Impregnar de significat les experiències connectades amb la natura
  • Generar espais de diàleg per  compartir propostes, recursos, materials… sobre experiències en la natura

Continguts

  • La natura gran font d’aprenentatge
  • L’infant i la natura
  • Habitem el dins i el fora
  • Materials, recursos i propostes

Promovem la reflexió pedagògica en els claustres

Data: 8 de juliol

Horari: de 10 a 13

Formadores: Nines Casado i Anna Panisello (membres de la Comissió Pedagògica de l’escola Sant Llàtzer)

Descripció:

Durant aquesta sessió reflexionarem sobre la importància de la reflexió pedagògica com a eina de cohesió dels claustres, de participació de la comunitat i de transformació educativa. Les formadores, membres de la Comissió Pedagògica de l’escola Sant Llàtzer, proposaran reptes i dinàmiques per tal d’incitar l’intercanvi d’experiències i impressions entre les persones participants. Així mateix, compartiran propostes i eines que ens permetran aprofundir en la creació d’espais de reflexió pedagògica amb els nostres claustres i comunitats educatives per tal d’afavorir projectes de centre consensuats. 

Objectius:

  • reflexionar sobre possibles dinàmiques per generar situacions de pràctica reflexiva a les aules i a les escoles
  • entendre la pràctica reflexiva com a dinàmica de transformació educativa.
  • generar espais de diàleg que possibiliten la participació de la comunitat des d’una vessant democràtica. 

Continguts

  • Moments de compartir i construir plegades.
  • La pràctica reflexiva com a motor de creixement professional
  • La pràctica reflexiva com a eix dels claustres pedagògics 
  • La pràctica reflexiva per afavorir la complicitat i participació de la comunitat

A l'ESO també innovem

Data: 7 de juliol

Horari: de 10 a 13

Formadores: Jordi Pedrola i Tere Melich (IE MdD del Portal, Batea)

Descripció:

Durant aquesta sessió reflexionarem sobre la importància de transformar la metodologia educativa a l’educació secundària. El formador i la formadora, capdavanters de l’equip docent d’ESO a l’Institut Escola de Batea, ens explicaran el procés de transformació educativa iniciat fa 10 cursos, aprofitant l’avinentesa de la creació de l’institut escola. Proposaran com introduir els projectes ABP, les propostes globalitzades, les capses d’aprenentatge i els tallers en l’horari marc de secundària. Així mateix, compartiran propostes i eines que ens permetran obrir els ulls cap a una nova manera d’educar, estimular i espavilar els i les nostres joves. 

Objectius:

  • Reflexionar sobre la metodologia clàssica emprada en el procés d’ensenyament i aprenentatge.
  • Obrir la mirada educativa cap a noves propostes d’ensenyament i aprenentatge.
  • Oferir possibilitats en la creació d’horaris a l’ESO més flexibles, amb activitats enfocades des d’una vessant més pràctica i dirigides cap a un alumnat heterogeni.

Continguts

  • La pràctica educativa a l’ESO.
  • Flexibilització d’horaris a l’ESO.
  • Propostes educatives motivadores, on l’alumnat esdevé el centre del procés d’aprenentatge.
  • Exemples de bones pràctiques.