ESCOLA DE PRIMAVERA

Un cop acabada l’Escola d’Hivern i veient la bona acollida d’aquesta, hem volgut ampliar la nostra oferta amb nous cursos, que neixen de la vostra demanda i del motor que ens identifica com un moviment que aposta per les metodologies pedagògiques innovadores.

Per aquest motiu, hem organitzat amb col·laboració del Col·lectiu de Mestres de la Terra Alta, l’Escola de Primavera, que continua en format virtual com les darreres edicions que hem oferit. Els cursos que trobareu en aquesta escola giren entorn de la temàtica de gran actualitat i necessitat, com és la natura com a eina d’aprenentatge, el moviment lliure des de la mirada de Pikler i la psicomotricitat relacional a la vegada que coneixerem una altra manera d’acompanyar l’infant des de la inspiració de Waldorf. 

Els cursos són:

INSCRIPCIONS DE L’1 DE FEBRER A L’1 DE MARÇ.

Veieu instruccions per fer la inscripció. 

EDUCAR A LA NATURA

CODI ACTIVITAT: 8000090021

FORMADORES: Vicky Mateu, Maria Castellana

DATES: 17 de març, 14 d’abril, 27 d’abril, 11 de maig  i 26 de maig

HORARI: de 17.30h a 19.30h

DESTINATARIS: Professorat d’infantil i primària

DESCRIPCIÓ:

Comprendre el paper de la natura en el benestar i desenvolupament de l’infant de 0 a 12 anys i d’aquesta manera poder acompanyar infants en estades, sortides i excursions en entorns naturals, ja sigui de forma regular o esporàdica. Com l’adult s’ha de preparar, equipar i mantenir la seguretat i el confort del grup en un espai natural.

Aquesta formació no està dissenyada per oferir coneixements profunds sobre biologia i medi ambient, sinó que és una introducció per adquirir les eines i la formació bàsica per estar a la natura amb un grup d’infants.

OBJECTIUS

  • Conèixer els principis de l’escola de bosc en el marc de l’educació viva
  • Identificar els principals trets sobre el Rol de l’adult l’equip bàsic, els límits,el respecte i la llibertat
  • Dissenyar i oferir una estada a la natura

CONTINGUTS

Bloc 1 – Principis de l’escola de bosc en el marc de l’educació viva

Bloc 2 – Rol de l’adult. Equip bàsic. Límits, respecte i llibertat

Bloc 3 –Dissenyar i oferir una estada a la natura

Formació reconeguda amb 20 hores pel Departament d’Educació

PEDAGOGIES VIVES I ACOMPANYAMENT RESPECTUÓS

CODI ACTIVITAT: 8000080021

FORMADORES: Anna Casanova, Bea Gonzalez i Laia Oraá (Associació Los Lliris)

DATES: 13, 20 i 27 de març/ 10, 17 i 24 d’abril

HORARI: de 9 a 13h

DESTINATARIS: llars d’infants i infantil

DESCRIPCIÓ:

Una formació vivencial pensada per a escoles i equips
interessats en les bases de l’educació activa i les pedagogies vives. Mòduls
principals:

– Moviment lliure (inspiració Pikler).

Aquest mòdul pretén apropar a les educadores i mestres el moviment lliure atraves de la visió
pikleriana. Parlarem del moviment llliure, de la importancia d’aqiuests en totes i cadascuna de les arees del desenvolupament del infant i de com podem adquirir eines i recursos per posar-
lo en practica en el nostre dia a dia a l’aula.  Parlarem del rol de l’adult que acompanyar, de limits, conflictes, materials, espais, de joc,
activitat autonoma i vincle; tot això des de la visió pikleriana i les seves aportacions. Ens
centrarem en la propia mirada i en el nostre treball personal com acompanyants.

-Aproximació a la mirada Psicomotriu,
des de l’escola.

Aquest mòdul pretén apropar a les educadores i mestres, una nova mirada sobre la
Psicomotricitat relacional, allunyada d’aquella idea de psicomotricitat que teníem, la qual volia
guiar, mostrar/ensenyar quelcom a l’infant.
Parlarem de joc espontani, de construcció, de procés de diferenciació, de paràmetres
psicomotrius, i altres termes, que ens ajudaran a entendre a l’infant des de la seva globalitat.
– Prelectoescriptura i lectoescriptura
(inspiració Waldorf).

Aquest mòdul pretén apropar els mestres a una manera diferent d’acompanyar a l’infant dins
l’aula, inspirant-nos amb la pedagogia Waldorf.
Parlarem de l’infant com a centre, dels ritmes de la natura i de les festivitats de la roda del
temps com a esquema vertebrador dels aprenentatges i de les vivències. La preparació per a
la lectoescriptura conformarà una part important del curs. Aprendrem a fomentar les habilitats
de prelectoescriptura per a que el procés es doni de manera fluida, natural i bonica per a
l’infant, quan sigui el moment. Sabrem quines són les bases necessàries per a que
l’aprenentatge present i futur es pugui donar de manera satisfactòria, en l’infant, i oferirem eines per a recolzar aquest procés.

OBJECTIUS:
Conèixer una manera diferent de viure els rimes diaris, a l’aula, per tal d’ampliar
el bagatge de coneixements i oferir noves perspectives educatives.
– Conèixer la necessitat primordial de connectar infància i natura per al
creixement sa de l’infant, i aplicar dos recursos que ens ajudaran a portar-ho a
terme.
– Conèixer la relació directa entre moviment i aprenentatge, i tenir recursos per a
millorar les bases de l’aprenentatge.
– Conèixer el vincle entre aprentatge i emoció.
– Aprendre una nova manera d’ensenyar la lectoescriptura, una que implica no
només la raó, sinó també l’emoció, el cos, l’art… Activitats multisensorials.
– Aprendre com acompanyar el procés d’integració de les habilitats prèvies a la
lectoescriptura.

Formació reconeguda amb 30 hores pel Departament d’Educació

PEDAGOGIES VIVES I ACOMPANYAMENT RESPECTUÓS

FORMADORES: Anna Casanova, Bea Gonzalez i Laia Oraá (Associació Los Lliris)

DATES: 13, 20 i 27 de març/ 10, 17 i 24 d’abril

HORARI:

DESTINATARIS: llars d’infants i infantil

DESCRIPCIÓ:

Una formació vivencial pensada per a escoles i equips
interessats en les bases de l’educació activa i les pedagogies vives. Mòduls
principals:

– Moviment lliure (inspiració Pikler).

Aquest mòdul pretén apropar a les educadores i mestres el moviment lliure atraves de la visió
pikleriana. Parlarem del moviment llliure, de la importancia d’aqiuests en totes i cadascuna de les arees del desenvolupament del infant i de com podem adquirir eines i recursos per posar-
lo en practica en el nostre dia a dia a l’aula.  Parlarem del rol de l’adult que acompanyar, de limits, conflictes, materials, espais, de joc,
activitat autonoma i vincle; tot això des de la visió pikleriana i les seves aportacions. Ens
centrarem en la propia mirada i en el nostre treball personal com acompanyants.

-Aproximació a la mirada Psicomotriu,
des de l’escola.

Aquest mòdul pretén apropar a les educadores i mestres, una nova mirada sobre la
Psicomotricitat relacional, allunyada d’aquella idea de psicomotricitat que teníem, la qual volia
guiar, mostrar/ensenyar quelcom a l’infant.
Parlarem de joc espontani, de construcció, de procés de diferenciació, de paràmetres
psicomotrius, i altres termes, que ens ajudaran a entendre a l’infant des de la seva globalitat.
– Prelectoescriptura i lectoescriptura
(inspiració Waldorf).

Aquest mòdul pretén apropar els mestres a una manera diferent d’acompanyar a l’infant dins
l’aula, inspirant-nos amb la pedagogia Waldorf.
Parlarem de l’infant com a centre, dels ritmes de la natura i de les festivitats de la roda del
temps com a esquema vertebrador dels aprenentatges i de les vivències. La preparació per a
la lectoescriptura conformarà una part important del curs. Aprendrem a fomentar les habilitats
de prelectoescriptura per a que el procés es doni de manera fluida, natural i bonica per a
l’infant, quan sigui el moment. Sabrem quines són les bases necessàries per a que
l’aprenentatge present i futur es pugui donar de manera satisfactòria, en l’infant, i oferirem eines per a recolzar aquest procés.

OBJECTIUS:
Conèixer una manera diferent de viure els rimes diaris, a l’aula, per tal d’ampliar
el bagatge de coneixements i oferir noves perspectives educatives.
– Conèixer la necessitat primordial de connectar infància i natura per al
creixement sa de l’infant, i aplicar dos recursos que ens ajudaran a portar-ho a
terme.
– Conèixer la relació directa entre moviment i aprenentatge, i tenir recursos per a
millorar les bases de l’aprenentatge.
– Conèixer el vincle entre aprentatge i emoció.
– Aprendre una nova manera d’ensenyar la lectoescriptura, una que implica no
només la raó, sinó també l’emoció, el cos, l’art… Activitats multisensorials.
– Aprendre com acompanyar el procés d’integració de les habilitats prèvies a la
lectoescriptura.

Formació reconeguda amb 30 hores pel Departament d’Educació

COM FER LES INSCRIPCIONS

Les inscripcions s’iniciaran el proper dilluns 1 de febrer i acabaran el dilluns 1 de març. Les inscripcions a un curs es poden tancar si aquest supera les places màximes abans de la data de tancament de les inscripcions. 

Per dur a terme les inscripcions, és realment necessari que se segueixin els següents passos:

1-En primer lloc s’ha de formalitzar la inscripció a través de l’XTEC (cal cercar l’activitat amb el codi de l’activitat)

2-Seguidament realitzar pagament, el preu per sòcies i socis és de 20 euros, per no sòcies i socis 40 euros, el pagament del curs es realitzarà mitjançant transferència al nostre compte: ES27 2100 0019 4702 0051 7469 indicant el teu NOM i el NOM DEL CURS.

3-Adjudicació de les places per rigorós ordre de pagament.

4-Podràs fer seguiment de l’adjudicació de la teva plaça a través de l’XTEC http://xtec.gencat.cat/ca/formacio/la-meva-formacio/les-meves-activitats/

5-No oblideu mai que el mitjà del qual disposem per enviar comunicacions és el vostre correu corporatiu del Departament Educació (el que consta a la seva base de dades).

6- En cas de realitzar pagament després d’anunciar el tancament d’inscripció de l’activitat se us retornaran els diners, menys la comissió que ens descompta l’entitat bancària quan retornem un rebut.