Cada any, des de l’MRPTE, preparem amb molta il·lusió i ganes l’Escola d’Estiu. Aquesta Escola Estiu escolta les diferents necessitats, propostes i idees de tots els professionals que fem possible l’educació al territori. Per a nosaltres, aquests dies signifiquen moments de retrobada, de conèixer noves persones, d’aprenentatges, de compartir experiències i fer xarxa… En fi, moments de fer-nos grans tant a nivell personal com professional. 

Enguany però, la situació excepcional del moment no ens permet viure l’Escola de la manera que sempre ho hem fet però les ganes de ser-hi segueixen ben presents. Sabem que el món no para, que aquest evoluciona a gran velocitat i, per aquest motiu, nosaltres decidim evolucionar en la mateixa direcció. 

L’educació ha estat, és i seguirà sent una tasca imprescindible i en constant evolució. Volem estar al vostre costat per seguir fent territori, per seguir creixent i per seguir compartint aquesta professió. 

Per tant, us presentem una nova escola d’estiu, una escola virtual. Una escola que esperem suposi un parèntesis fins que podem tornar a celebrar una escola d’estiu plena d’abraçades i retrobaments. 

Properament us informarem de manera detallada de l’estructura d’aquesta Escola d’Estiu.

Us hi esperem!

INSCRIPCIONS OBERTES!

Veieu instruccions per fer la inscripció.

CURSOS


CÀPSULES

  • Habitem la natura. Infantil
  • Promovem la reflexió pedagògica en els claustres. Primària
  • A l’ESO també innovem. Secundària

UNIVERSOS AL VOLTANT D'UN LLIBRE

CODI ACTIVITAT: 

FORMADORES: Laia Oraà i Maria Barberà

DATES: 1, 2, 5 i 6 de juliol

HORARI: de 10 a 13h

DESTINATARIS: infantil, primària i secundària

DESCRIPCIÓ

Aproparem diferents itineraris lectors internivell al professorat per tal de crear propostes inspiradores que abastin temàtiques que afavoreixin el descobriment de la literatura, el desenvolupament del pensament crític i l’art de les paraules.

OBJECTIUS

  • Encomanar la passió per la lectura a l’aula.
  • Desenvolupar criteris qualitatius sobre la tria de lectures segons diferents paràmetres.
  • Desvincular l’anàlisi i l’avaluació dels objectius de l’aprenentatge literari.
  • Oferir propostes concretes d’aplicació a l’aula:
    •     Itineraris lectors
    •     Laboratoris de lletres i imatges
  • Posar en valor els llibres que emocionen enfront dels llibres que parlen d’emocions.
  • Descobrir la lectura de la imatge.
  • Mostrar la importància de la nutrició emocional que ofereixen els clàssics originals no edulcorats, en les diferents etapes de desenvolupament de l’infant.

CONTINGUTS

Laboratoris de lletres i imatges i itineraris lectors internivell sobre:
– Poesia,
– Àlbum il·lustrat i art,
– Pensament crític i espais de debat,
– Tradició oral i contes clàssics.

DONANT VIDA AL MOVIMENT

CODI ACTIVITAT: 

FORMADORA: Ana Corredor_ Espai Evohé

DATES: 5, 6, 7 i 8 de juliol

HORARI: de 10 a 13h

DESTINATARIS: primària i secundària

DESCRIPCIÓ: 

El moviment pot donar cos a tota imaginació, el moviment és un llenguatge propi que ens obre noves perspectives i experiències d’aprenentatge. La dansa no només ens proporciona flexibilitat corporal sinó que també ens aporta elasticitat mental. Aquest curs ens convida amablement a dirigir l’atenció al cos. A través del moviment i de l’escolta corporal entendrem la potencialitat del cos com a instrument catalitzador de la inspiració i la transformació. El curs vol aprofundir en la creativitat dins de l’aula sota l’aixopluc del moviment i aportar eines per habitar un cos que dansa a través de diferents dinàmiques corporals que es podran experimentar, observar i analitzar.

OBJECTIUS

  • Entendre el cos i el moviment com a eines de transformació, aprenentatge i coneixement.
  • Dotar l’alumnat de diferents recursos que l’acompanyin en el desenvolupament del procés creatiu.
  •  Posar en comú projectes ja duts a terme a escoles per a entendre diferents dinàmiques corporals que ens podran ser d’ajuda a l’aula.
  •  Explorar noves formes de fer i d’acompanyar a través de la dansa i el moviment.

CONTINGUTS

  • Les noves rutes d’aprenentatge mitjançant el reconeixement i l’exploració del cos i el moviment.
  • L’escolta individual i l’escolta col·lectiva a través dels cossos
  • El llenguatge propi de la dansa i el moviment conscient
  • Moure’s és natural
  • Com reconèixer el nostre mapa corporal (principis bàsics del moviment)
  • Diàlegs invisibles – cohesió de grup
  • Enfortir la confiança a través del nostre cos

ACTIVAR LA CREATIVITAT I APLICAR L'ART A L’AULA

CODI ACTIVITAT: 

FORMADORA: Cinta Balsells Príncep

DATES: 1, 2, 5 i 6 de juliol

HORARI: de 10 a 13h

DESTINATARIS: mestres de primària i secundària

DESCRIPCIÓ: 

Curs pràctic per despertar la imaginació, potenciar la creativitat artística i explorar les possibilitats que ofereix l’art com a eina educativa i transversal del coneixement.

OBJECTIUS

  • Estimular la creativitat visual i plàstica dels/les educadors/es i generar eines i estratègies per integrar l’art en les diferents matèries de forma interdisciplinària. 
  • Adquirir nous recursos per aplicar metodologies creatives a l’aula. 
  • Despertar a l’alumnat la curiositat, la inquietud, la motivació, la imaginació i la generació d’idees pròpies i col·lectives proporcionant aprenentatges signifcatius.

CONTINGUTS

Nous mecanismes de creació i generació d’idees. Realització i recreació de propostes pràctiques artístiques relacionades amb continguts d’altres assignatures.

ARTS ESCÈNIQUES I EDUCACIÓ: UNA SIMBIOSI NECESSÀRIA: Eines escèniques per a fomentar la creativitat i la comunicació a l'aula.

CODI ACTIVITAT: 

FORMADOR: Jordi Príncep Cabrera

DATES: 1, 2, 5 i 6 de juliol

HORARI: de 10 a 13h

DESTINATARIS: infantil, primària i secundària

DESCRIPCIÓ

Curs enfocat a entendre, debatre i aprofundir sobre la relació entre les arts escèniques i l’educació.

En aquesta formació:

  • S’exposaran les possibilitats pedagògiques de la pràctica de la dramatització a les aules com a disciplina transversal.
  • Es fonamentara la importància de la formació en art dramàtic dels/les docents, tant en el seu rol educatiu com en la pràctica professional.
  • Reflexionarem a partir d’experiències i casos d’èxit.

OBJECTIUS

  • Acostar les arts escèniques i tots els seus vessants als professionals del sector educatiu.
  • Facilitar eines pràctiques aplicables en diferents moments del dia a les escoles i instituts.
  • Reflexionar sobre la interacció arts escèniques-educació en la quotidianitat dels espais educatius.

CONTINGUTS

S’estructuren en quatre blocs/sessions:

  1. Sessió pràctica-presencial.
  2. Fonaments: Com, per què i per a què l’art dramàtic a l’aula?
  3. Els instruments de l’expressió dramàtica al servei de l’educació.
  4. Què aporta l’art dramàtic al/la docent: El rol pedagògic i l’ambient de l’aula.

COM FER LES INSCRIPCIONS

Les inscripcions a un curs es poden tancar si aquest supera les places màximes abans de la data de tancament de les inscripcions. 

Per dur a terme les inscripcions, és realment necessari que se segueixin els següents passos:

1-En primer lloc s’ha de formalitzar la inscripció a través del següent formulari: FORMULARI INSCRIPCIONS

2-Seguidament realitzar pagament, el preu per sòcies i socis és de 20 euros, per no sòcies i socis 40 euros, el pagament del curs es realitzarà mitjançant transferència al nostre compte: ES27 2100 0019 4702 0051 7469 indicant el teu NOM i el NOM DEL CURS.

3-Adjudicació de les places per rigorós ordre de pagament.

4-Podràs fer seguiment de l’adjudicació de la teva plaça a través de l’XTEC http://xtec.gencat.cat/ca/formacio/la-meva-formacio/les-meves-activitats/

5-No oblideu mai que el mitjà del qual disposem per enviar comunicacions és el vostre correu corporatiu del Departament Educació (el que consta a la seva base de dades).

6- En cas de realitzar pagament després d’anunciar el tancament d’inscripció de l’activitat se us retornaran els diners, menys la comissió que ens descompta l’entitat bancària quan retornem un rebut.

Més informació: mrp.terresebre@gmail.com