Formació

ESCOLA D'HIVERN 2018

Dissenyem espais que responguin a la naturalesa dels infants

DESCRIPCIÓ:
Una oportunitat per reflexionar sobre la idea que tenim d’infant i dels seus processos personals.
Analitzarem de quina manera potenciar un desenvolupament que respongui als batecs interns de cada nen/a; batecs que el guien cap a un aprenentatge autèntic.
Ens aproparem al concepte d’espais analitzant, compartint i vivint diferents propostes que ens ajudaran a transformar la nostra acció a l’escola.

OBJECTIUS:
-Reflexionar sobre el concepte d’infant, les seves necessitats i el seu procés d’aprenentatge.
-Analitzar les bases teòriques i les característiques bàsiques del treball per espais/ambients
-Oferir eines i recursos per dissenys espais rics i respectuosos amb les necessitats dels infants.
-Dissenyar propostes a partir de materials diversos que fomentin l’autonomia de l’infant i un aprenentatge vivencial i autèntic.

CONTINGUTS:
-Concepte d’infants: necessitats i procés d’aprenentatge
-El rol de l’adult
-Els espais a Infantil i Primària: propostes, materials, organització i avaluació.
-L’estètica i el disseny dels espais.

FORMADORES:
Maria Consuelo Bleda i Anna Panisello (mestres Escola Sant Llàtzer)

DATES:
-23 de gener
-6 de febrer
-13 de febrer
-13 març
-27 de març

HORARI:
de 17,30h a 19,30h

LLOC:
Complex Educatiu Sant Llàtzer
C/ Rubí 13
43500 Tortosa

ACTIVITAT DE PAGAMENT:
Socis/es 20 euros
No socis/es 40 euros

CaixaBank. Número de compte:
ES27 2100 0019 4702 0051 7469

Activitat reconeguda pel Departament d’Ensenyament a través de l’ICE URV (codi 8000040021) amb una certificació de 12 hores(10 presencials i 2 de treball no presencial).

http://xtec.gencat.cat/ca/formacio/formacio-permanent-professorat/cercador-activitats/

El Treball per Projectes a l’Escola Consol Ferré

DESCRIPCIÓ:
Aquesta formació surt de la demanda d’algunes escoles del territori per venir a conèixer la metodologia emprada en el treball per projectes a l’Escola Consol Ferré. Es proposarà un tastet d’ activitats de les tres comunitats relacionades amb els projectes i la seua metodologia, així com, una explicació de l’organització de l’escola.

OBJECTIUS:
– Conèixer la metodologia emprada a l’escola a les diferents comunitats mitjançant experiències dutes a terme a l’aula.
– Conèixer l’organització de l’escola basada en el lideratge distribuït.
– Conèixer l’enfocament de treball inclusiu al centre.

CONTINGUTS:
– Organització del centre: reunions, comissions, òrgans d’organització, horaris…
– Experiències de pràctiques a l’aula en les diferents comunitats.
– Escola inclusiva: raons i organització per portar-ho a terme.

DATES:
– 16 de gener
– 30 de gener
– 20 de febrer
– 6 de març
– 20 de març

HORARI:
de 17,30h a 20,00h

LLOC:
ESC Consol Ferré
C/Valentins, 5-15
43870 Amposta

ACTIVITAT DE PAGAMENT:
Socis/es 20 euros
No socis/es 40 euros

CaixaBank. Número de compte:
ES27 2100 0019 4702 0051 7469

Activitat reconeguda pel Departament d’Ensenyament a través de l’ICE URV (codi 8000050021) amb una certificació de 15 hores(12,5 presencials i 2,5 de treball no presencial).

Pedagogia Sistèmica i acompanyament emocional dels infants

DESCRIPCIÓ:
Acompanyar els infants des d’una mirada sistèmica ens ajudarà a tenir una visió més àmplia i globalitzada dels mateixos. Tots són vàlids i capaços en algun àmbit, molts cops, cal veure que ens impedeix poder veure-ho. A partir de vivències i dinàmiques eminentment pràctiques, oferirem un ventall d’eines per utilitzar el dia a dia a l’escola.
Les arrels dels infants, la seva identitat i la gestió de les emocions; els vincles entre companys/es, les relacions entre família escola, i la capacitat d’un infant per mirar endavant i somiar, són la columna vertebral perquè pugui fluir l’aprenentatge.

OBJECTIUS:
– Reconèixer i dignificar les arrels de la nostra família.
– Millorar els vincles i relacions entre companys i companyes.
– Millorar la relació família escola.
– Oferir eines per acompanyar el procés de creixement personal i la gestió de les emocions.
– Oferir recursos per ajudar a apoderar els nostres alumnes.

CONTINGUTS:
1)    Identitat:
(a) Treball de la mirada.
(b) La meva generació.
(c) Emocions en el cos, cor i la ment.

2)   Vincles:
(a) Pertinença al grup.
(b) Equilibri entre el donar i el rebre.
(c) Com acompanyem als infants.
(d) Com ajudar i ser ajudat.

3)   Arrels:
(a) D’on vinc.
(b) Pertinença al sistema familiar.
(c) Arbre genealògic.
(d) Jerarquia.
(e) Límits i autoritat.

4)   Ales:
(a) Cap on vaig.
(b) Mirada cap al futur.
(c) Apoderament.

FORMADORES
Marta Reolid i Alba Vilàs(mestres Escola Sant Llàtzer)

DATES:
– 22 de gener
– 29 de gener
– 5 de febrer
– 12 de febrer
– 19 de febrer
– 26 de febrer

HORARI:
de 17,30h a 19,30h

LLOC:
Complex Educatiu Sant Llàtzer
C/ Rubí 13
43500 Tortosa

ACTIVITAT DE PAGAMENT:
Socis/es 20 euros
No socis/es 40 euros

CaixaBank. Número de compte:
ES27 2100 0019 4702 0051 7469

Activitat reconeguda pel Departament d’Ensenyament a través de l’ICE URV (codi 8000060021) amb una certificació de 12 hores (12 presencials i 3 de treball no presencial).

Període d’inscripció: del 26 de novembre de 2018 a l’11 de gener de 2019